Johnnie Walker wordt het eerste wereldmerk van Diageo dat consumenten wereldwijd informatie over het alcoholgehalte en de voedingswaarde per standaardglas zal verstrekken op de verpakking, meldt het bedrijf. De nieuwe etiketten voor de flessen van Johnnie Walker Red Label, de best verkochte Schotse whisky ter wereld, gaan in het vroege najaar in productie en worden […]
Johnnie Walker wordt het eerste wereldmerk van Diageo dat consumenten wereldwijd informatie over het alcoholgehalte en de voedingswaarde per standaardglas zal verstrekken op de verpakking, meldt het bedrijf. De nieuwe etiketten voor de flessen van Johnnie Walker Red Label, de best verkochte Schotse whisky ter wereld, gaan in het vroege najaar in productie en worden daarna wereldwijd naar tientallen markten verzonden.
Tegen het einde van het jaar zullen tot 30 miljoen flessen Johnnie Walker Red Label in de rekken staan met het alcoholgehalte en de voedingswaarde per standaardglas vermeld op de verpakking. Zo helpen ze consumenten te begrijpen wat ze drinken, aldus de merkeigenaar Diageo. Elk jaar worden ongeveer 115 miljoen flessen Johnnie Walker Red Label geproduceerd en over de hele wereld verspreid.
De etiketten zijn conform de Diageo Consumer Information Standards (DCIS – de normen inzake consumenteninformatie van Diageo), die morgen in werking treden en die voor alle Diageo-merken zullen gelden. Diageo ontwikkelde de DCIS op basis van een onderzoek waaraan meer dan 1.500 consumenten van over de hele wereld deelnamen, onder wie consumenten uit Noord-Amerika, Groot-Brittannië, Mexico en Spanje. Het nieuwe ontwerp van de etiketten stemt overeen met de manier waarop consumenten informatie over het alcoholgehalte willen ontvangen en kunnen begrijpen. Volgens de ondervraagden kan te veel informatie op het etiket (vooral in kleine lettertjes) verwarrend zijn, waardoor ze alles gewoon negeren. Respondenten uit alle markten gaven duidelijk aan minder informatie te willen. Uit het onderzoek bleek ook dat, van alle informatie die op het etiket kan worden vermeld, hun voorkeur uitgaat naar alcoholgerelateerde informatie (de grootte van een standaardglas, het alcoholpercentage, de hoeveelheid eenheden), het aantal calorieën per glas, het suikergehalte, de allergenen en feiten over het merk, zoals de productiewijze en kwaliteitsgaranties.
Bron: website Marketing Tribune. Het volledige artikel is terug te lezen via deze website.