De Reclame Code Commissie (RCC) heeft bepaald dat enkele slogans en berichten op Facebook waarmee de likeur Neuken Original werd gepromoot in strijd zijn met de goede smaak en fatsoen. De commissie adviseert het bedrijf achter de drank om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken. Brancheorganisatie SpiritsNL en STIVA (Stichting verantwoorde alcoholconsumptie) dienden […]
De Reclame Code Commissie (RCC) heeft bepaald dat enkele slogans en berichten op Facebook waarmee de likeur Neuken Original werd gepromoot in strijd zijn met de goede smaak en fatsoen. De commissie adviseert het bedrijf achter de drank om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.
Brancheorganisatie SpiritsNL en STIVA (Stichting verantwoorde alcoholconsumptie) dienden in november gezamenlijk een klacht in bij de Reclame Code Commissie na herhaaldelijk te hebben geprobeerd in gesprek te gaan met de producent over verantwoorde marketing.
Joep Stassen, directeur SpiritsNL: „Wij zien dit drankje met deze naam en uitingen het liefst zo snel mogelijk uit de winkels verdwijnen. De Nederlandse gedistilleerd sector staat voor verantwoorde alcoholconsumptie en verantwoorde marketing. Deze uitingen passen daar absoluut niet bij.”
Lees ook:
Algemeen Dagblad: Advies over Neuken-likeur: ‘We zien dit drankje het liefst zo snel mogelijk uit de winkel verdwijnen’.
De Telegraaf: Neuken-likeur op de vingers getikt.