De meeste aangesloten bedrijven hebben van ILT een (laatste) periode van nader uitstel verkregen (van 4 maanden) voor het indienen van de productdossiers (product reports). SpiritsNL is ondertussen met ILT in gesprek gegaan om een meer uitgebreide Checklist te laten valideren door ILT. Dit ook met het oog voor het optuigen van een nieuwe Webinar […]
De meeste aangesloten bedrijven hebben van ILT een (laatste) periode van nader uitstel verkregen (van 4 maanden) voor het indienen van de productdossiers (product reports).
SpiritsNL is ondertussen met ILT in gesprek gegaan om een meer uitgebreide Checklist te laten valideren door ILT. Dit ook met het oog voor het optuigen van een nieuwe Webinar met de consultants van Packz om de Checklist productdossier en/of verpakkingsaanpassingplan en plan van aanpak met de aangesloten bedrijven door te spreken en eventuele vragen te beantwoorden.
Inmiddels heeft deze validatie met ILT plaatsgevonden.
Met betrekking tot het opstellen van een productdossier komt het erop neer dat er 3 mogelijke scenario’s zijn:
Naast bovenstaande verplichtingen geldt ook dat bedrijven een Plan van Aanpak moeten opstellen als opdracht om te zorgen dat, naast de specifiek genoemde producten, de overige producten van de producent/importeur eveneens van een productdossier worden voorzien.
Graag willen wij, via Packz, een toelichting geven over de Checklist en hoe hiermee om te gaan. Dit zullen wij doen door een tweetal Webinars te organiseren voor de bedrijven.
De eerste datum zal zijn: maandag 17 januari van 15.30u – 17.00u en de tweede mogelijkheid (met dezelfde inhoud) woensdag 26 januari van 15u-16.30u (deze 2de sessie zal worden opgenomen voor diegenen die niet in staat zijn om de Webinar te volgen op gestelde data).
Opgeven voor een of beide Webinars graag per mail naar: naudintencate@spiritsnl.nl